Celem zrealizowania projektu opracowano kwestionariusze kompetencyjne, a następnie dokonano analizy testów kompetencji wykonanych przez uczestników szkoleń przed i po szkoleniu. Finalnie przygotowano raport z wykonanej analizy. Kolejnym istotnym aspektem było zrealizowanie badania satysfakcji uczestników po szkoleniu oraz przygotowanie raportu z tej części badania. Trzecim zrealizowanym krokiem było przygotowanie analizy przyrostu kompetencji wśród pracowników na stanowiskach menedżerskich oraz niemenedżerskich na podstawie wyników oceny okresowej z poprzednich lat. Jednym z dodatkowych elementów prowadzonego projektu było również opracowanie ankiety on-line dotyczącej respektowania równości szans dla pracowników wraz z dokonaniem analizy otrzymanych wyników. Dokonano także weryfikacji stopnia osiągnięcia rezultatów w kompetencjach miękkich pracowników uczestniczących w niniejszym projekcie. Wśród zastosowanej metodyki realizacji badania znalazły się metody analizy danych zastanych (Desk Research – poznaj metodę), badanie ilościowe (z wykorzystaniem techniki CAWI – poznaj metodę) oraz analizę przyrostu kompetencji.